Produkty reklamowe są charakterystyczną cechą reklamy wizualnej, która kładzie nacisk na dostarczenie potencjalnemu odbiorcy bodźców wzrokowych. Ludzie, którzy w codziennym funkcjonowaniu i poznawaniu świata wykorzystują zmysł wzroku stanowi ok. 65% populacji. Nie dziwi zatem fakt, iż agencje reklamowe ochoczo sięgają po reklamy wizualne, jako główne narzędzie strategii komunikacyjnej.

   Celem produktów reklamowych, od drobnych okazjonalnych gadżetów po rzeczy codziennego użytku, jest zwykle przyciągnięcie uwagi w oryginalny, acz nienachalny sposób. W ten sposób każdy, kto zainteresował się zapadającym w pamięć logiem lub chwytliwym sloganem, zasięgnie informacji lub zdecyduje się na nabycie określonego produktu. W zależności od branży, która chce się promować, różne przedmioty mogą stanowić produkt reklamowy. Niezwykle ważne jest, aby umiejętnie wybrać przedmiot, który ma być łączony z reklamowanym przez nas przedsięwzięciem, produktem czy usługą. Zły wybór może skutkować odrzuceniem bądź spotkać się z niechęcią szerszego grona odbiorców, u których nasza marka może nie wzbudzać pozytywnych skojarzeń.

   Agencje reklamowe do celów promocyjnych zwykle używają drobnych upominków, które towarzyszą nam w domu, szkole lub pracy. Są to przede wszystkim przybory do pisania takie jak długopisy czy ołówki, z logiem bądź sloganem reklamowanej marki, elementy odzieży, np. smycze, czapki lub koszulki z nadrukiem, przybory higieniczne takie jak szczoteczka do zębów czy akcesoria komputerowe, np. pamięć USB. Wszystkie te produkty towarzyszą nam na co dzień, więc świetnie sprawdzają się jako instrumenty tak zwanej reklamy pośredniej, która w bierny sposób oddziałuje na odbiorcę, w tym wypadku użytkownika.

Warto więc zapoznać się z zaletami produktów reklamowych, jeśli jesteśmy reklamodawcami zainteresowani tego typu działaniami promocyjnymi. Są one zwykle podstawowym elementem większości kampanii marketingowych prowadzonych przez lwią część agencji reklamowych, właśnie przez swoją skuteczność.