Praca w marketingu to wyzwanie przyciągające wszystkich, którzy nie mają problemu z kreatywnymi wyzwaniami i potrafią działać nieszablonowo. Różnorodność wykonywanych zleceń, od wielkich kampanii reklamowych znanych marek po promocję lokalnych produktów, wymaga umiejętności dostosowania strategii marketingowej do określonych grup społecznych. Sprawia to, że cennymi pracownikami agencji reklamowych stają się ludzie młodzi, pełni pomysłów, którzy stawiają na rynku pracy swoje pierwsze kroki, jak i starsi, doświadczeni fachowcy. Niezwykle cenna jest również zdolność pracy pod presją czasu. W skomplikowanym świecie reklamy wykształcenie czy doświadczenie zawodowe niezależnie od ukierunkowania i wykonywanej profesji może okazać się istotnym atutem umożliwiającym odniesienie sukcesu.

   Do szerszej świadomości odbiorców, będących częścią charakterystycznych środowisk czy grup społecznych, pragną trafić liczne i zróżnicowane branże. Stąd zapotrzebowanie na specjalistów, dla których wielopłaszczyznowa promocja nie stanowi problemu. Agencje reklamowe chętnie zatrudniają informatyków, odpowiadających za coraz bardziej popularny marketing internetowy, grafików, specjalistów z zakresu social media, public relations oraz human resources. O pracę mogą się także starać psychologowie, a także socjologowie. Współczesny marketing staje się zatem miejscem wymiany doświadczeń ludzi o różnym doświadczeniu, którzy dzięki umiejętności współpracy potrafią wykorzystać je do osiągania określonych celów.