Kilka lat temu w Polsce rozpoczął się boom na media społecznościowe. Wielu użytkowników internetu zaczęło szukać swojego miejsca w sieci właśnie na portalach społecznościowych, swoje budżety zaczęło też lokować tam wiele firm takich jak Auroks Kotły .



W portalach społecznościowych każdy ma swój cel – prywatny użytkownik szuka kontaktu ze znajomymi, ogląda filmy lub słucha muzyki czy publikuje zdjęcia. Z drugiej strony biznes szuka w portalach społecznościowych swojego własnego sposobu dotarcia do klientów. Jaką rolę odgrywa w tym wszystkim portal społecznościowy, czym jest, czemu właściwie służy i jak przedsiębiorca może zdobywać klientów za pomocą jego?
Prawdą jest, że o portalu społecznościowym i jakie niesie ze sobą korzyści dla działalności jaką jest skład budowlany można wiedzieć niewiele. Nie oznacza to, że portal jest mało przyjazny dla przedsiębiorców ale o tym, że dopiero niedawno zaczęło odkrywać się korzyści biznesowe.


Form promocji przedsiębiorstwa w serwisach społecznościowych jest przynajmniej kilka i na każdą z nich warto zwrócić szczególną uwagę. W pierwszej kolejności należy przedstawić profil składu budowlanego. Zakładając konto firmowe warto powiązać je z prawowitym właścicielem – nie jest wskazane zakładanie fikcyjnego profilu do zarządzania firmową stroną. W razie problemów z odzyskaniem hasła lub przejęciem konta, administratorzy nie będą bowiem w stanie udzielić pomocy. Oczywiście budowanie wizerunku powinno się rozpocząć w momencie, kiedy posiada się już firmową stronę internetową. To właśnie do niej kierowane będą odnośniki, związane z promowaniem asortymentu i usług, które zapewnia skład budowlany.

 

Warto w krótkiej i zwięzłej formie przedstawić charakterystykę przedsiębiorstwa. Nie należy zapominać o odnośniku do strony firmowej. Należy zwrócić uwagę na cechy wyróżniające daną firmę od konkurencji, jednak bez prób atakowania czy krytyki – przedstawiamy wyłącznie walory. Ceny, wiosenne promocje, dowóz gratis itp.


Szata graficzna, unikalna charakterystyka i logo to główne elementy wizualne dobrze zaprojektowanej strony internetowej. Tych samych reguł należy trzymać się na portalach społecznościowych. Jako zdjęcie główne najlepiej wkleić logo firmy lub strony firmy.

 

Nie należy również pozostawiać pustego miejsca na grafikę w tle. Jest to idealna przestrzeń na reklamę wizualną strony. Najczęściej wykorzystywana jest właśnie na umieszczenie podglądu graficznego strony internetowej lub publikację baneru reklamowego produktów/usług.

 

A co z pozostałymi zdjęciami? Wraz z rozwojem składu budowlanego można pokusić się np. o wrzucenie galerii zdjęć z pracownikami, jednak działań tych raczej nie należy stosować w początkach rozwoju. Można jednak na bieżąco dodawać obrazki promujące stronę, aby utrwalić jej wygląd i logo w świadomości klientów.


Jeśli wprowadza się zmiany na stronie, warto dodać artykuł, galerię czy wpis , wskazane jest, aby o każdej zmianie poinformować użytkowników Facebooka. W tym miejscu warto skorzystać z ciekawego rozwiązania, które skutecznie zwiększy zasięg opublikowanego przez nas postu. Wiele firm wrzuca gotowego linka, pod którym automatycznie generuje się galeria z kilkoma zdjęciami do wyboru. Jeśli w ten sposób opublikujemy wpis, to może się spotkać ze słabszym zainteresowaniem. Dzieje się tak dlatego, że dodając obrazek powielamy poniekąd już opublikowaną treść, co nie jest dobrze przyjmowane przez algorytmy Facebooka.

 

Wystarczy przed publikacją usunąć obrazek, dopisać w dwóch – maksymalnie trzech – zdaniach krótki opis do poruszanej tematyki i dokleić link. Ma to również dodatkową zaletę: większość internautów to wzrokowcy i jeśli będą mieli podgląd np. zdjęcia produktu, to z mniejszym zainteresowaniem przejdą na naszą stronę. Z kolei brak obrazków wzbudza ciekawość i motywuje do zapoznania się z treścią już w naszym serwisie. Warto zakładać profile firmy o branży budowlanej na facebooku, możliwe że firmę znajdzie ktoś, kto akurat jest właścicielem firmy budowlanej i szuka współpracy.